Ilmoituskanava

Lapin liitossa on otettu käyttöön sisäinen ilmoituskanava, jonne voi ilmoittaa liitossa havaitusta vastuuttomasta toiminnasta tai väärinkäytöksestä. Ilmoituskanavan löydät täältä: Lapin liiton ilmoituskanava

Ilmoituskanava on tarkoitettu Lapin liiton henkilöstölle, sekä mm. hankerahoituksen hakijoille ja Lapin liiton rahoittamien ja toteuttamien hankkeiden toteutukseen osallisille. Ilmoituskanavan kautta voi ilmoittaa Lapin liiton toimintaan liittyvästä väärinkäytösepäilystä, rikoksista, rikkomuksista tai laiminlyönneistä. Väärinkäytösepäily voi koskea esimerkiksi:

• Lahjontaa
  • Korruptiota
  • Rahanpesua
  • Harmaata taloutta
  • Epäreilua kilpailua
  • Ympäristörikkomusta
  • Työturvallisuutta
  • Tietosuojaa
  • Työolosuhteita
  • Muuta epäeettistä toimintaa

Suhtaudumme vakavasti kaikkeen laittomaan, epäeettiseen ja muuhun toimintaohjeidemme vastaiseen toimintaan ja kannustamme tuomaan ne tietoomme aina, kun siihen on perusteltu epäilys.

Kanavan palvelun tuottaa ulkopuolinen riippumaton palveluntarjoaja Easywhistle Oy. Se vastaa kanavan teknisestä toteutuksesta ja pitää huolta siitä, että ilmoittajan anonymiteetti on turvattu, ilmoituksen tiedot hyvin suojattu ja järjestelmä täyttää vaativimmat tietosuojakriteerit. Lisätietoja osoitteessa https://www.easywhistle.com/users.

Ilmoitusmenettely on salattu ja suojattu salasanalla. Kaikki ilmoitukset käsitellään luottamuksellisesti eikä ilmoituksen tekijää voi jäljittää. Muista ottaa järjestelmästä saatu tunniste talteen itsellesi, jotta pääset katsomaan vastausta ja käsittelyprosessin etenemistä.

Lue lisää, Lapin liiton sisäisen ilmoituskanavan henkilötietojen käsittely.

Väärinkäytösepäilyjen ilmoituskanavan käyttöönotto perustuu EU:n Whistleblower-direktiiviin ja lakiin Euroopan unionin ja kansallisen oikeuden rikkomisesta ilmoittavien henkilöiden suojelusta.

Lisätietoa:

Huomioithan, että ilmoituskanava ei ole palautekanava vaan tarkoitettu väärinkäytösepäilyistä ilmoittamiseen. Tavanomaista palautetta voit antaa niihin tarkoitettujen kanavien kautta, ottamalla yhteyttä liiton työntekijöihin tai lähettämällä sähköpostia osoitteeseen info@lapinliitto.fi.