Kuva: Lapin materiaalipankki | Jan-Eerik Paadar | Paadar Images

Lapin työllistymistä edistävä monialainen yhteispalvelu Lapin TYP

Työllistymistä edistävä monialainen yhteispalvelu (TYP) on TE-toimiston, hyvinvointialueen ja Kelan yhteinen toimintamalli, jonka tavoitteena on auttaa työtöntä työnhakijaa pääsemään työmarkkinoille tai muihin palvelutarpeiden mukaisiin palveluihin. Samalla edistetään yksilöllisesti asiakkaan työkykyisyyttä ja työllistymistä. TYP-toiminta perustuu lakiin työllistymistä edistävästä monialaisesta yhteispalvelusta (93572022).

Lapin TYP verkostoon kuuluvat Lapin hyvinvointialue, Lapin TE-toimisto ja Kansaeläkelaitos. Lapissa TYP johtoryhmä nimetään kolmeksi vuodeksi kerrallaan ja toimintaa koordinoi Lapin liitto. Lapin TYP johtoryhmän puheenjohtaja on Samuel Juntunen Tornion kaupunki ja varapuheenjohtaja on Minna-Riitta Pekki Lapin hyvinvointialue.

Lapin TE-toimisto asettaa Lapin työllistymistä edistävän monialaisen yhteistyöryhmän johtoryhmän jäseniksi ajalle 1.1.2023 – 31.12.2024 hyvinvointialueen, kuntien, Kelan ja TE-toimiston esityksen mukaan.

Lapin TYP johtoryhmä 2023-2024

Tuija Keihtä

Johtava työllisyysasiantuntija

Koordinoin Lapin työllistymistä edistävän monialaisen yhteispalvelun (Lapin TYP) organisointia ja monialaisen palvelun yhteistyökäytänteiden sekä asiakasprosessien kehittämistä.