Kohti kestävää huomista -seminaari 13.6. klo 12.00–16.00

Tervetuloa kuulemaan ja keskustelemaan Lapin vihreästä siirtymästä sekä inspiroitumaan kohti kestävää huomista!

Mitä Lapin vihreä siirtymä tarkoittaa?
Miten toteutamme sitä entistä vaikuttavammin?
Millaisia mittareita meillä on käytössä?

Loppuseminaarimme järjestetään Rovaniemen Ounasvaaralla, Royal Reindeerin tiloissa 13.6. klo 12.00–16.00. Tilaisuus striimataan ja tallennetaan Lapin liiton YouTube-kanavalle. Tule mukaan vaihtamaan ajatuksia ja kuulemaan vihreän siirtymän vaikuttavasta mittaamisesta, seuraamisesta ja edistämisestä. Luvassa muun muassa Markku Ollikaisen ja Mari Pantsarin kiinnostavat puheenvuorot sekä moninäkökulmainen asiantuntijadialogi Lapin vihreästä siirtymästä.

12.00–12.05     Avaussanat Lapin liitto
12.05–12.45     Miten vihreää siirtymää voidaan mitata, seurata ja edistää vaikuttavasti? FCG Oy
12.45–13.30    Ei aikaa odottaa – Mitä ilmastonmuutos ja vihreä siirtymä tarkoittavat, vaativat ja mahdollistavat Lapissa? Markku Ollikainen
13.30–14.00     Kahvitauko ja mahdollisuus metsäkylpyyn
14.00–15.00     Asiantuntijadialogi: Mitä vihreä siirtymä on ja mitä se merkitsee Lapille?
Osallistujat: Markku Ollikainen, Mari Pantsar, Riikka Karppinen, Mika Riipi ja Liisa Ansala
15.00–15.05     Virkistäytymishetki
15.05–15.50     Sopusointuja ja synergiaetuja – Miten voimme vahvistaa luonnon monimuotoisuutta ja kilpailukykymme kestävyyttä? Mari Pantsar
15.50–16.00     Loppusanat Lapin maakuntajohtaja Mika Riipi

Loppuseminaari järjestetään Lapin liiton AKKE-rahoitteisen Vaikuttavuutta Lapin vihreään siirtymään -hankkeen ja FCG Oy:n yhteistyöllä.

Lisätietoja:

Hanna-Leena Pesonen

Kestävän kehityksen asiantuntija

Vastaan Lapin vihreän siirtymän kehittämisestä, koordinoinnista ja seurannasta, maakunnan aluekehityksen ennakoinnista ja tilastoinnista sekä biotalouteen liittyvistä kehittämistehtävistä.