Tervetuloa matkailun hiilijalanjälkilaskurin lanseeraustilaisuuteen 16.9.2021 klo 13 alkaen!

Lapin liiton VÄLKKY-hanke on kehittänyt yhteistyökumppaniensa kanssa matkailuyrityksille selainpohjaisen hiilijalanjälkilaskurin. Laskurin pilottiversio julkaistaan 16.9.2021, jonka jälkeen laskuri on vapaasti matkailuyritysten käytettävissä.

Laskuri mahdollistaa matkailuyrityksille yleisesti hyväksyttyjen menetelmien mukaisen hiilijalanjäljen laskennan yhtenäisellä tavalla  ja myöhemmin myös matkailualueiden laskennallisen hiilijalanjäljen arvioinnin. Laskuri siirretään myöhemmin Business Finlandin hallintaan osaksi Visit Finlandin STF-ohjelmaa.

Tervetuloa tutustumaan matkailun hiilijalanjälkilaskuriin!

Tilaisuus järjestetään 16.9. klo 13 alkaen etänä Teamsin välityksellä eikä vaadi ennakkoilmoittautumista, liity tästä: https://urly.fi/28VS

OHJELMA*

Klo 13:00  Avaussanat, maakuntajohtaja Mika Riipi, Lapin liitto
13:10  Miksi ja miten laskuri tehtiin?  Projektipäällikkö Hanna-Leena Pesonen, Lapin liitto
13:40   Laskurin esittely, Outi Ugas, Positive Impact Oy
14:20  Hiilijalanjälkilaskurin toimintamallin ja käyttöliittymän suunnitteluprosessi ja testaus, projektipäällikkö Jonna Pitkänen, Helsingin kaupunki
14:30  tauko
14:40   Laskuri osana Sustainable Travel Finland- ohjelmaa, Sustainable  Travel Development Manager Liisa Mäkelä, Business Finland
15:10   Kommenttipuheenvuoro, Pirjo Pääkkönen, project manager, SantaPark / Arctic TreeHouse Hotel
15:20  Hiilijalanjäljen laskennasta hiilijalanjäljen pienentämiseen, STF-valmentaja Anu Nylund
15:50  Mitä tästä eteenpäin? Projektipäällikkö Hanna-Leena Pesonen
16:00   Tilaisuus päättyy

* Muutokset ohjelmaan mahdollisia

projektipäällikkö Hanna-Leena Pesonen ja
projektikoordinaattori Kirsi Salla (etunimi.sukunimi(at)lapinliitto.fi)

Kutsu ja Ohjelma Matkailun Hiilijalanjälkilaskurin Lanseeraustilaisuuteen  (pdf)

Matkailuyrittäjä, tervetuloa hiilijalanjälkilaskurin käyttökoulutustyöpajoihin!

Linkki tilaisuuden tallenteeseen  (katsottavissa 23.9.2021 asti)