Lapin vihreä viikko tulee taas!

EU:n vihreää viikkoa vietetään kesän korvilla 5.6.–11.6. Euroopan laajuisena teemana on taidot kestävien, selviytymiskykyisten ja sosiaalisesti reilujen yhteisöjen taustalla. Meidän teemamme vuonna 2023 on ​Lapin kestävä huominen ​– tämänki tehemä yhessä!

Me Lapissa haluamme kehittää taitojamme tulevaisuuden tarpeisiin ja osallistua samalla paikallisen luonnon monimuotoisuuden tukemiseen sekä maailmanlaajuiseen ilmastotyöhön. Satsaamalla ilmasto- ja ympäristötaitoihimme, voimme rakentaa yhdessä kestävämpää  tulevaisuutta. Toivotamme teidän mukaan kehittämään yhdessä taitojamme ja kertomaan lappilaisista toimistamme kestävän huomisen puolesta.

Osaksi Lapin vihreän viikkoa sopivat erilaiset tilaisuudet ja viestit, joilla edistetään tulevaisuuden kestävyystaitoja tai esitellään ilmasto- ja luontotekoja meillä Lapissa. Osallistua voi järjestämällä vaikkapa webinaarin, työpajan, dialogin tai talkoot, viestintäkampanjan, fb-livetilaisuuden tai näyttelyn – mitä ikinä keksittekin!

Tämän vuoden Lapin vihreän viikon tempauksiin voit tutustua täällä.

Kehitetään yhdessä taitojamme ja kerrotaan toimistamme kestävän huomisen puolesta sekä toisille lappilaisille ja suomalaisille sekä pitkin Eurooppaa!

Lue lisää ja lataa materiaali täältä.

Lisätietoa:

Hanna-Leena Pesonen

Kestävän kehityksen asiantuntija

Vastaan Lapin vihreän siirtymän kehittämisestä, koordinoinnista ja seurannasta, maakunnan aluekehityksen ennakoinnista ja tilastoinnista sekä biotalouteen liittyvistä kehittämistehtävistä.